Uncle Marck, pita li neko nas?

Kada su učenici koji za koji mesec napuštaju osnovnu školu imali tek par godina, daleko, na drugoj strani sveta, Mark Prenski (Marc Prensky) namenio je njima i potonjim generacijama pomalo čudan naziv „digital natives“, što bi se reklo „digitalni urođenici“. Sve ostali etiketirao je digitalnim imigranitma, došljacima … Od tada je prošla decenija, burna decenija svetskih previranja, a večeras je grupa ovih „domorodaca“, učenika osmog razreda, ukratko upoznata o „čika Markovom“ primišljanju i zamoljena da napiše par reči o tome. Sasvim je sigurno da sami najbolje osećamo da li nas boli zub, a da ne idemo da pitamo komšiju kako smo. Zato, evo šta deca misle o tome, iz prve ruke, skenirano i preneto.

Podeljeni u slobodno izabrane grupe, dobili su

http://www.klinfo.hr/kategorija/hr/skolarci/18/zasto-toliko-vole-racunala/6084/1/

i

Digitalne pridošlice:natives-immigrants

  • Neaktivan
  • Ozbiljan
  • Redovan
  • Dugotrajan
  • Usredsređen
  • Samostalan
  • Obrazovanje

 Digitalni urođenici:

  • Aktivan
  • Zabavan
  • Nasumični pristup
  • Trenutan
  • Više poslova istovremeno
  • Umrežen
  • Život

Marija

Za uvećani prikaz kliknite na sliku.

21

Advertisements

8 мишљења на „Uncle Marck, pita li neko nas?

  1. Повратни пинг: Лепи линкови – методика (10. део) | Био-блог

  2. Poštovani kolega,
    Moram da priznam da je tema veoma interesantna. Deca zaista funkcionišu na taj način jer jako mnogo vremena provode pored računara, ali … na žalost više se igrajući nego šdto istražuju i stiču nova znanja putem računara. Ono što treba iskoristiti jeste njihova zainteresovanost za računare i u tom smeru razmišljati i prilikom pripremanja i realizovanja nastave.
    Pozdrav Miroslav

    • Poštovani kolega, u potpunosti se slažem ovim stavom: kao što sam na više mesta pominjao, radim u školi sa dobrom IKT opremom i samo je pitanje volje, želje, a i sposobnosti nastavnika za inventivnost u njihovoj upotrebi. Prenski je izneo svoje vidjenje u ono vreme, a to je ipak (ne) davno. Ko je tada radio sa maturantima srednje škole, danas radi sa decom te dece. Oni žele nešto NOVO; i među učenicima u neformalnom razgovoru, a vidim da to nije samo lokalno, njih i toliko omiljeni Facebook počinje da SMARA. Kuda dalje? Da li će se možda neko setiti da pita njih?

  3. Mislim da će usled brzinine razvoja digitalne tehnologije uvek postojati digitalnih urođenika i pridošlica,to se nekada zvalo SUKOB GENERACIJA.Koliko se god mi sredovečni trudili da se približimo današnjim dig.urođenicima toliko se oni trude da pobegnu od nas.

    • A gde beže i kuda to vodi? Učenje kroz igrice … Ko je uspeo da nauči integralni račun ili kvantnu fiziku igrajući se? Igraju li se deca, mlade akademske kolege na Univerzitetu, pred ispitne rokove ili se marljivo i uporno trude da sakupe bodove i polože ispite? I samo dve crtice:
      * mladoj koleginici matematičarki dođe rođak iz … zemlje Zapada, mladić od oko 18 godina i ona uzgredno sazna da on ne zna čak ni razlomke, osnovne stvari, a dečko je završio regularno školu; ona u zbornici sa velikim emocijama priča o tome i na kraju konstatuje da će njen rođak izvesno po povratku u inostranstvo dobiti mesto linijskog radnika … Svakako, pa zar dete gastarbajtera treba da bude nešto drugo nego jeftina radna snaga koja može lako da se, ako više ne treba, vrati na Balkan jer svoje otpuštene državljane ne mogu da vrate, šta više oni će im se naći na ulicama i rušiti Vladu …
      * između Pančeva i Beograda, u Krnjači, nadomak mosta, u autobusu sedi bakica sa torbama. Zimsko vreme, ona sva umotana u kapute, marame … Zvoni mobilni telefon … zvoniiiii … Bakica kopa po torbi, vadi ga i javlja se … Ali on i dalje zvoni … Ne, nije taj, kopa dalje i vadi drugi i javlja se … Baka digitalac – urodjenik ili pridošlica? Bilo je to pre par godina, ako je živa, verovatno je jutros na netu proverila cene na kvantašu i kursnu listu …

  4. Hvala koleginice,
    Od prvog časa pre 30 godina do večerašnjeg koji se završio u 18:40, vodio sam se mišlju da je svaki čas premijera pred drugačijom publikom i u drugačijim okolnostima. Iako znam da su formalne pripreme nastave oduvek bile obavezne, veoma često konačnu sliku časa dobijam neposredno pred čas, dolazeći u školu itd. Prenski je to rekao pre više od decenije, njegovi „urođenici“ su sada već značajno stariji, na drugom kraju sveta je radio … Dobro, sve je to OK, ali što ne bih pitao i decu koja su predamnom? Ovu stvarnu, u relanom vremenu i u ovoj Srbiji. Prema planu rada trebalo je otpočeti oblast elektronike i telekomunikacija, uobičajenim pričama o telekomunikaconom sistemu, kao što je to godinama … Hajde da malo okrenemo stvari, ako ne naglavačke, ono makar da malo pomerimo – u par minuta kratko objašnjenje, u tezama njegovo vidjenje i čisti, beli papir za pisanje. U grupi, samostalno, kao ko hoće, ali je teklo „iz pera“. Dobili ste skenirano, onako u konceptu, sa graškama u pisanju i gramatici, ali budite fer i uzmeite u obzir da su deca počela nastavu u 13.30, a da su ovo pisali umorni, gladni, napolju mrak, pola razreda bolesno od gripa, zimsko veče u pola sedam …

  5. Poštovani kolega,
    Izabrali ste odličnu temu za čas! Izgleda da su se deca prepoznala i uočila isto što i naučnici: da su i interesovanja i očekivanja, i pristup tehnologijama bitno različiti kod njih i „digitalnih pridošlica“. Zaista zanimljiv post.
    Pozdrav, Marija

Mesto za komentar. Hvala!

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s