Lična profesionalna filozofija

Kako radim, podučavam? Oduvek sam se užasavao ljudi koji su sebe smatrali omnipotentnim. Stoga, u svom radu sledim misao: Mana mnogih ljudi je što žele da budu učitelji drugih, a zapravo bi trebalo još dugo da ostanu učenici, kako reče Spinoza ili, Epiktet: Nemoguće je naučiti nešto, što se misli, da se već zna.

Koji je moj dominantan stil rada, podučavanja? Sama priroda predmeta koji predajem preko tri decenije, a i moj lični afinitet najbolje je definisao  Bendžamin Frenklin: Reci mi i ja ću zaboraviti. Poduči me i ja ću se setiti. Uključi me u rad i ja ću naučiti, ali i Henri Ford – Svako ko prestane učiti je star, bilo da ima dvadeset ili osamdeset godina.

Zašto radim baš na taj način? Zato što ne mogu drugačije, a da to bude valjano, da moja nastava bude obostrano zadovoljstvo … Ne uči, nego izmišljaj to što je nezamislivo. Budućnost će dokazati da smo imali pravo, napisao je školski drug mog oca, pesnik Miroslav Mika Antić.

Davno sam počeo, budućnost je pokazala da je vredelo tako, jer su generacije učenika već odavno uspešne u njoj, i njihova deca koju vodim u neku novu nezamislivu budućnost.

Слика

 

Ovo je deo ličnog profesionalnog portfolija, koji ukratko prelistan izgleda ovako

Mesto za komentar. Hvala!

